Welkom bij Renault Trucks België
Transportoplossingen
5 belangrijke punten om het brandstofverbruik van uw vrachtwagens en uw CO2-uitstoot te verminderen
#JoinTheGoodMove
Apr. 14 2022
Als u een transportbedrijf beheert, vormt brandstof een grote kostenpost voor uw bedrijf. Ondanks de torenhoge prijzen aan de brandstofpompen zou brandstofverbruik geen probleem moeten zijn met een nuchtere en zuinige truck. Het verminderen van de CO2-uitstoot staat ook bij ons voorop, aangezien we ernaar streven om te voldoen aan strengere emissievoorschriften. Onze experts staan klaar om u te helpen bij het kiezen van het juiste voertuig en het vinden van de configuratie die aan uw eisen voldoet en het best mogelijke brandstofverbruik biedt, en dus milieuvriendelijker is. Om u te helpen, zijn hier 5 belangrijke punten om in gedachten te houden.
Train uw chauffeurs om rationeel te rijden
De rol van de chauffeur is van fundamenteel belang om het brandstofverbruik te verminderen en zo het succes van uw onderneming te ondersteunen. Investeren in opleiding betekent resultaten op lange termijn nastreven. Wij bieden u opleidingen in zuinig rijden aan, die ofwel in ons opleidingscentrum kunnen plaatsvinden, ofwel bij u ter plaatse met uw eigen voertuigen. Op die manier kunt u de knowhow van uw chauffeurs ontwikkelen, wat op lange termijn bijdraagt tot uw rentabiliteit.
Volg de prestaties van uw vrachtwagens met Optifleet
Het gebruik van tools voor wagenparkbeheer zal de methodes voor ecodriving tastbaarder maken voor uw chauffeurs, hen betrekken bij de verwezenlijking van de doelstellingen van uw onderneming op lange termijn en u in staat stellen de voordelen van de geleverde inspanningen te evalueren. Om deze vermindering doeltreffend te maken, raden wij u aan een tool voor wagenparkbeheer te gebruiken zoals Optifleet. Optifleet is ontworpen en ontwikkeld in samenwerking met professionals uit de transportsector en stelt u in staat het reële brandstofverbruik van uw vloot te controleren, per vrachtwagen en per traject. Uit de tientallen beschikbare gegevens kunt u kiezen om te rapporteren over de gegevens die het meest relevant zijn voor uw activiteit. U kunt deze gegevens gebruiken om de beste praktijken en verbeteringen vast te stellen om uw chauffeurs te ondersteunen bij hun ecorijden.
Het brandstofverbruik kan altijd worden verbeterd, en als u dit advies opvolgt, zult u snel zien dat uw kosten en CO2-uitstoot drastisch zullen dalen. Onze experts en specialisten op deze gebieden weten hoe ze u moeten ondersteunen en begeleiden om de Optifleet-oplossing aan uw activiteit aan te passen.
Profiteer van onze softwaretechnologie voor brandstofefficiëntie
In de loop der jaren hebben wij ons toegelegd op de ontwikkeling en levering van een groot aantal technologische oplossingen met als doel het brandstofverbruik van onze voertuigen te verminderen. Ons Fuel Eco-pakket omvat diverse innovaties om het brandstofverbruik van uw voertuigen te verminderen, zoals configureerbare motorstop/startfuncties, "power"-modusblokkering en pompen met variabel debiet. In de cruise control is ook een "Eco Cruise Control"-modus geïntegreerd, die het schakelen optimaliseert om voorrang te geven aan brandstofbesparing.
Bovendien zijn onze T-, T High-, C- en K-gamma 's uitgerust met de nieuwe DE11- en DE13-motoren, die in combinatie met geavanceerde technologie zoals "Turbo Compound" en specifieke diensten, resulteren in een aanzienlijke vermindering van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot tot -10% (in vergelijking met de vorige generatie DTI 11- en DTI 13-motoren). Met "Turbo Compound" kan een hoger koppel worden ontwikkeld bij lage toerentallen. Evenzo maximaliseert de "Smart Torque Control"-oplossing de tijd die in de zone met de beste motorprestaties wordt doorgebracht, zonder dat dit ten koste gaat van de manoeuvreerbaarheid. Bovendien verbeteren wij onze Optivision predictive cruise control.
Bovendien zal de nieuwe DE11-motor van 460 pk, die beschikbaar zal zijn op D Wide- en C 2.3-aandrijflijnen, een brandstofverbruiksreductie tot 10% mogelijk maken.
Renault Trucks adviseert ook een maximale voertuigsnelheid van 88 km/u. Dit is standaard ingesteld in de boordsoftware van de vrachtwagens die onze productiefaciliteit verlaten. De snelheidsbeperking op deze manier heeft inderdaad een impact van slechts enkele minuten op de reistijd, maar betekent een vermindering van het brandstofverbruik met 1% (over dezelfde rit met 90 km/u)!
Kies de meest efficiënte oplossing voor onderhoud en service aan uw trucks
Het is essentieel om de periodieke onderhoudsintervallen voor uw voertuigen aan te houden. Een gemiste olieverversing, lage bandenspanning of gebrekkige wieluitlijning verhogen het brandstofverbruik. Daarom bieden we een geplande onderhoudsbeurt voor uw wagenpark met behulp van ECHTE reserveonderdelen, gedekt door een echte fabrieksgarantie waardoor onderhouden voertuigen langer op de weg blijven.
Gebruik een specifieke configuratie, smeermiddelen en opties
Naast verantwoord rijgedrag en gepland onderhoud hebben wij technische hulpmiddelen ontwikkeld om het brandstofverbruik van uw bedrijfswagenpark te optimaliseren. U kunt kiezen uit een uitgebreid gamma hoogwaardige smeermiddelen die de wrijving van de aandrijflijn verminderen en de motor van uw lichte bedrijfswagen of lichte bedrijfswagen beschermen.
Bij de configuratie van uw voertuigen moet u rekening houden met twee belangrijke criteria
- de gemiddelde lading die door uw vrachtwagens wordt vervoerd
- en de topografie van het terrein dat ze zullen bestrijken.
Afhankelijk van uw vereisten zullen wij u de weg wijzen naar een motor die geschikt is voor uw toepassing, met het juiste vermogen.
Evenzo is het, met als doel het brandstofverbruik van uw trucks te verbeteren, belangrijk om de juiste aandrijfas en eindoverbrengingsverhouding te kiezen. We hebben een krachtig hulpmiddel ontwikkeld waarmee u de meest geschikte aandrijfas kunt bepalen in functie van de bovengenoemde twee hoofdcriteria en uw gebruik: maximaal vereiste gemiddelde snelheid, montage van banden, enz.
Bij het kiezen van de beste configuratie voor uw truck moet ook rekening worden gehouden met de aerodynamica, die, hoewel vaak over het hoofd gezien, van het allergrootste belang is.Renault Trucks is vanaf de conceptfase ontworpen om een lagere luchtweerstandscoëfficiënt te hebben. Om deze reden is de cabine trapeziumvormig; breder aan de achterkant dan aan de voorkant, met een voorruit die 12% naar achteren gekanteld is. Het voertuig is ook standaard uitgerust met een geïntegreerde deflector die in 5 verschillende posities kan worden afgesteld. Als het verminderen van het brandstofverbruik uw belangrijkste prioriteit is, kunt u kiezen voor heavy-duty aerodynamische componenten. U kunt kiezen voor verstevigde zijgeleiders, kuipverlengingen over het chassis of deurverlengstukken. Gecombineerd kunnen deze componenten het brandstofverbruik met meer dan 1% verminderen. Afgezet tegen het aantal afgelegde kilometers kan dit een aanzienlijke besparing opleveren.
Wat uw doelstellingen voor het verminderen van het brandstofverbruik ook zijn, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
AËRODYNAMISCH ONTWERP
1- Verschillende soorten dakspoilers
Vast (88 mm), handmatig verstelbaar van 285 tot 496 mm (snelle aanpassing opklapbare zijdelingse deflectoren.
2 - Windschermhelling van 12°
3 - Bumper met geïntegreerde spoiler
4 - Trapeziumvormige cabine
2,3 m vooraan en 2,5 m achteraan.
5 - Verlengingen voor stroomlijnkappen
Op frame en portierverbreders.
6 - Deflector geïntegreerd in het optische blok
7 - Wielkasten
Verbeteren de luchtstroom en verminderen spatten.