Getuigenis

Renault Trucks T High - Finland - Martom Oy

Lange afstand

4min
RENAULT TRUCKS T HIGH - FINLAND - MARTOM OY

Aan boord van zijn Renault Trucks T High, bekend als de "Diamond Devil", reist Jani Martikainen elke dag van noord naar zuid en van oost naar west over de wegen van Finland. Bij temperaturen die variëren van -30° tot +30° C is zijn voertuig een betrouwbare partner geworden, comfortabel, krachtig en veilig.

RENAULT TRUCKS T HIGH - FINLAND - MARTOM OY

Ik heb het bedrijf Martom Oy in 2005 opgericht, samen met mijn partner Tomi Hjelt. Momenteel hebben wij negen personeelsleden, waaronder vijf voltijdse chauffeurs en een andere die deeltijds werkt. Wij zijn gevestigd in Vantaa, bij Helsinki, maar wij hebben geen hoofdkantoor, gebouwen of garages. Alle "magie" van ons bedrijf vindt op de weg plaats, en mijn vrouw doet het papierwerk vanuit ons huis. Hoewel ik opgeleid ben tot monteur, heb ik dat werk nooit echt gedaan.

Mijn enthousiasme voor vrachtwagens haalde mij al gauw in en bracht mij op de weg. Onze "Devil fleet" bestaat uit vijf trekkers (Star Devil, Black Devil 666, SWE Devil, enz.), waaronder het vlaggenschip Diamond Devil, de Renault Trucks T High waar ik mee rijd. Wij hebben ook een lichter voertuig voor het vervoer van levensmiddelen bij gecontroleerde temperaturen. Wij werken als onderaannemer voor Rahtikeskus, waardoor wij opdrachten krijgen om allerlei soorten goederen te vervoeren.

Onze vrachtwagens leggen tussen 100.000 en 120.000 km per jaar af en het lichte voertuig 40.000 km. Ons bedrijf brengt ons tot in de verste uithoeken van Finland, en elke dag is anders, evenals de goederen die wij vervoeren: elektronische apparatuur, industriële onderdelen, levensmiddelen, papier en zelfs gevaarlijke stoffen.

 

 

DE KRACHT VAN DE DIAMOND DEVIL IN EXTREME WEERSOMSTANDIGHEDEN

Iets meer dan een jaar geleden moesten wij heel snel aan een nieuw voertuig zien te komen. De Renault Trucks dealer in Finland, die wij op prijs stelden na een positieve ervaring met hem, stelde ons de Renault Trucks T High voor, die aan onze eisen leek te voldoen.

Deze eerste indruk bleek grotendeels bevestigd te worden. De motor, met zijn 520 pk, maakte het mogelijk om moeiteloos zware lasten te hanteren over alle soorten ondergrond en in alle soorten weer. Wat mij het meest verbaasde was zijn vermogen, dat beschikbaar was vanaf 30.000 km, waar andere voertuigen over het algemeen tussen de 50.000 en 60.000 km moeten afleggen voordat zij hun volle potentieel bereiken. In de stad, op het platteland of in heuvelachtige streken, hij laat me nooit in de steek.

En ik heb ook gemerkt dat hij minder verbruikt dan de andere "duivels" in het wagenpark, ondanks het feit dat ik niet bepaald licht op de pedalen sta! Als ik me zou inspannen en een soepeler rijstijl zou aannemen, denk ik dat ik nog meer zou besparen.

5 KRACHTIGE JAREN OP ALLE SOORTEN WEGEN

 

Sinds de lancering in 2013 heeft het Renault Trucks T-gamma over heel de wereld jaar na jaar zijn vermogen, zijn lage brandstofverbruik en zijn betrouwbaarheid op elk soort ondergrond en op elke breedtegraad opnieuw bevestigd. Zijn modulaire opbouw maakt het mogelijk om aan alle behoeften van de lange-afstandsvervoerders te voldoen, en zorgt tegelijkertijd voor een perfect evenwicht tussen vermogen en brandstofbesparing, en comfort tijdens het rijden en het leven aan boord.

Bekroonde prestaties. Sinds de toekenning van de International Truck of the Year Award in 2015, tot en met de toekenning van de German Design Award in 2018, heeft Renault Trucks de prestaties van zijn voertuig voortdurend verbeterd: de DTI 13-motor beschikt nu over het Common Rail-injectiesysteem voor een lager verbruik, terwijl door een verlaging van het gewicht het laadvermogen nu groter is geworden.

VIJFSTERRENCOMFORT, VOOR MEER VEILIGHEID

De weg is mijn leven, mijn "panoramisch kantoor" en mijn tweede thuis. Maar om veilig te rijden zonder moe te worden, is comfort absoluut noodzakelijk. Als ik de Diamond Devil een cijfer zou moeten geven, dan zou dat zonder aarzelen 10 op 10 zijn voor zijn comfort, zicht en rijeigenschappen. Het bed past bij mijn grote omvang, de cabine is perfect geluiddicht en verwarmd. Dat was eigenlijk het eerste wat ik op de proef moest stellen, want toen ik op weg ging naar mijn eerste opdracht met de Renault Trucks T, was de temperatuur -32°C! In Finland hebben wij vaak te maken met extreme weersomstandigheden: stortregens, poolkou, hitte, enz. Maar de Renault Trucks T High, mijn "Diamond Devil", brengt mij altijd veilig op mijn bestemming, zelfs in de meest afgelegen en ontoegankelijke delen van ons uitgestrekte land.

Set canonical URL
Off