Evenement

Erik Leysen meest gepassioneerde chauffeur van België

3min
Love2Truck Erik Leysen
Vanuit Love2Truck is Erik Leysen verkozen tot de meest gepassioneerde vrachtwagenchauffeur van België. Mooie top 5 weerspiegelt gevarieerd Belgisch truckerslandschap.

De 49-jarige Erik Leysen uit het Antwerpse Retie is verkozen tot de meest gepassioneerde vrachtwagenchauffeur van België. De wedstrijd ‘Meest gepassioneerde vrachtwagenchauffeur van België’ is een organisatie van ‘Love2Truck’ en aan zijn tweede editie toe. Renault Trucks is één van de 10 initiatiefnemers. De eerste editie vond plaats in 2018. Meer informatie over de campagne via www.love2truck.be

Erik Leysen kreeg de trofee uitgereikt door niemand minder dan Marijn Devalck, alias Balthazar Boma (De Kampioenen). Erik is verkozen op basis van de publieksstemmen én de stemmen van de jury van Love2Truck. Hij volgt hiermee de West-Vlaamse Daisy Coudeville op die de eerste editie op haar naam schreef. Erik haalde het in de finale nipt van Didar, gevolgd door Caroline, Ron en Danny. In coronatijden is het duidelijk dat elke vrachtwagenchauffeur winnaar is, en al zeker zij die voor die ‘extra mile gaan’ in toch wel vreemde tijden.

Erik Leysen rijdt sinds 1989 met de vrachtwagen en mocht al enkele trofees op zijn naam schrijven. Zo is hij in 2016 verkozen tot “Chauffeur van het Jaar” en kreeg hij in 2018 het “Gouden ereteken, expert in het beroep” van het Koninklijk Instituut der Eliten van de Arbeid. Maar naast bovengenoemde onderscheidingen, zet Erik zich bovenal gepassioneerd in voor de verkeersveiligheid. Zo nam hij reeds deel aan een opname van Kijk Uit in het kader van het Truckveilig Label. Meer recent was hij ook te zien in de campagne van VSV ter promotie van de Beloofd.be campagne. Sinds jaar en dag geeft hij ook initiatie in plaatselijke scholen over de ‘dode hoek’. En Erik gaat nog een stap verder.

Love2Truck Erik Leysen

“Ten gevolge van de veiligheidsmicrobe heb ik in ons bedrijf een opleiding gekregen tot Driver Instructor. Zo begeleid ik gepassioneerd al onze nieuwe chauffeurs. Zelfs de sollicitanten moeten een dagje met mijn vrachtwagen rijden in mijn aanwezigheid, waarna we samen evalueren. En ook de anciens volg ik op en stuur ik bij waar nodig. Want veiligheid is het allerhoogste goed in de transport. We moeten daar met zijn allen zorg voor dragen dat het goed gebeurt.”

Erik Leysen Meest gepassioneerde vrachtwagenchauffeur van België

De jury is bijzonder enthousiast en opgetogen over alle finalisten: “Elke finalist had hier winnaar kunnen worden. Stuk voor stuk zijn het toppers in hun vak en dat hebben ze doorheen de campagne op verschillende manieren getoond. Bovendien is de top-5 een mooie weerspiegeling van ons gevarieerd Belgisch truckerslandschap: man, vrouw, jong, oud, met allen een gemeenschappelijke deler: de passie voor het transport. Maar in een wedstrijd kan er maar eentje winnen en Erik stak er dan nog net een beetje meer bovenuit. Zijn passie op vlak van verkeersveiligheid is werkelijk ongezien, ook al was dat het stokpaardje van alle finalisten. We zijn opgetogen met Erik als nieuwe ambassadeur van onze sector. Erik is een transportman in hart en nieren, heeft massa’s ervaring en is gepassioneerd tot en met. Een mooie winnaar dus!”

De 5 Finalisten

Hieronder nog een kort overzicht van de vijf finalisten, wat ons betreft zijn het allemaal winnaars:

  1. Erik Leysen (49) woont in Retie en rijdt voor Van Moer Logistics.
  2. Didar Omar (28) is van Antwerpen en tewerkgesteld bij Zuidnatie.
  3. Caroline Baugniet (38) komt uit Aartselaar en rijdt voor Van Dievel Transport.
  4. Ron Vaesen (52) is afkomstig uit Dilsen-Stokkem en tewerkgesteld bij Withofs Transport.
  5. Danny Meertens (43) komt uit Pelt en rijdt voor Rimatrans.

De persoonlijke verhalen en motivatie van de vijf finalisten zijn terug te vinden op de website www.love2truck.be

De Partners De campagne is een initiatief van DKV Euro Service, Go4Logistics, Randstad, Renault Trucks, Suivo, TLV, TransportMedia, TVM Belgium, VSV en Instituut voor Mobiliteit (IMOB, UHasselt).

Set canonical URL
Off