Nieuws

Renault Trucks Master ideale oplossing voor wasserij Mireille

Distributie

3min
Master Mireille
Met niet minder dan 24 stuks in het voertuigenpark, is industrieel wasserijbedrijf Mireille verknocht aan de Renault Trucks Master.

Met niet minder dan 24 stuks in het voertuigenpark, is industrieel wasserijbedrijf mireille verknocht aan de renault trucks master. Met een bestelling van vijf bijkomende exemplaren, drie be-voertuigen die omgebouwd worden tot clickloader en twee gesloten 3.5-ton gesloten bestelwagens, bevestigt mireille het vertrouwen in de alleskunner van het franse merk.

Sinds de oprichting in 1955 kende Mireille een stevige evolutie. Wat begon als wasserijbedrijf voor de particuliere klanten in de Brusselse hoofdstedelijke regio, groeide uit tot een full-service speler op nationaal niveau die hoofdzakelijk gericht is op de B2B-markt. Voor het ophalen en leveren van werkkledij, werkschoenen, schoonloopmatten en snelle vloerwissers bij tal van middenstanders, KMO’s en nationale klanten met meerdere vestigingen, rekent het bedrijf exclusief op de Renault Trucks Master. “Voor de transporten tussen onze vestiging in Heusden-Zolder en die in Merchtem, maken we sinds begin dit jaar eveneens gebruik van een Renault Trucks vrachtwagen. Voor de distributie naar de klanten toe, biedt de Renault Trucks Master ons de ideale oplossing,” zegt Willy Bellinkx, Senior Trainer & advisor bij Mireille nv.

Clickloader/shortclick

Het overgrote deel van de Master voertuigen in het wagenpark van Mireille zijn omgebouwd tot clickloader of shortclick, een combinatie van een BE-trekker en een BE-trailer, goed voor een MTM van 7 ton. “Vroeger gebruikten we gesloten bestelwagens met een MTM van 3.5 ton, maar daar stuitten we op volumeproblemen. Een vijftal jaar geleden bood Renault Trucks met de Master in combinatie met een ombouw tot clickloader of shortclick, de ideale oplossing. Die combinatie biedt voldoende laadvolume, zonder dat we moeten overstappen naar een vrachtwagenoplossing, die bijvoorbeeld voor de distributie bij een aantal klanten veel minder handig zouden zijn,” aldus Bellinkx.

De Renault Trucks Master clickloaders bieden niet enkel praktische voordelen voor Mireille, volgens Willy Bellinkx passen ze ook perfect in het personeelsbeleid: “Onze medewerkers in de distributie zijn serviceverleners, dus geen chauffeurs. Klantenservice is een ander soort werk, dat je niet kan vergelijken met het werk van een echte vrachtwagenchauffeur. Bovendien kunnen de shortclicks bestuurd worden met een BE-rijbewijs, een opleiding die we de voorbije jaren voor alle medewerkers in distributie georganiseerd hebben.”

Betrouwbaar

Maar wat zijn de ervaringen met de Renault Trucks Master de afgelopen vijf jaar? “Heel positief,” klinkt het enthousiast. “Het zijn heel betrouwbare voertuigen die ons in de afgelopen vijf jaar nog nooit in de steek lieten en waarmee we geen noemenswaardige problemen hebben. We kunnen ook rekenen op een uitstekende samenwerking met Renault Trucks Bielen in Heusden-Zolder en een uitstekend servicepunt bij Thomas in Opwijk voor ons distributiecentrum in Merchtem, dat is ook cruciaal. Bovendien is de samenwerking tussen Bielen en de ombouwers van onze voertuigen optimaal.”

Alle bestellers bij Mireille kregen een opleiding ecodriving, wat in combinatie met het rijgedrag en het brandstofverbruik van de Renault Master mooie resultaten oplevert. “Het verbruik van de BE-voertuigen die we nu in gebruik hebben, wijkt slecht in beperkte mate af van het verbruik van de 3,5 ton bestelwagens die we vroeger gebruikten, terwijl ze toch een veel groter laadvermogen en laadvolume bieden. Dat is zeker mooi meegenomen,” besluit Willy Bellinkx.

Set canonical URL
Off